Sayfalar

11 Temmuz 2011 Pazartesi

Aziz Yıldırımın Savcılıkta verdiği İfadeler

Aziz Yıldırımın Savcılığa
Savcıya 10 saat ifade veren Yıldırım, "Sivas maçı öncesi Mecnun Odyakmaz, 'F.Bahçe'nin şampiyon olmasını isterim ama maç satan karısını satar' dedi. Hayatım boyunca teşvik-şike amaçlı bir faaliyetim olmadı" dedi

Şike yapmak amacıyla suç örgütü kurduğu ve yönettiği iddia edilen Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım'a şike yapıldığı iddia edilen 19 maç eylem olarak soruldu. 10 saat boyunca ifade veren Yıldırım, iddiaları tek tek yanıtladı. Şike yapıldığı iddia edilen ve şike yapmak amacıyla kurulduğu iddia edilen Aziz Yıldırım liderliğindeki suç örgütünün eylemi olarak gösterilen 19 maçın 9'u şike suçunu düzenleyen 'Sporda Şiddetin Önlenmesine Dair Kanun'un yürürlüğe girdiği 14 Nisan 2011 tarihinden önce oynanmış.

Yıldırım da bu yasanın yürürlüğe girmesinde önce 'teşvik priminin' suç olarak değerlendirilmediğini belirterek "Bu tarihten önceki isnatlardan sorumlu tutulmamın doğru olmadığını söylemek istiyorum" dedi.

TEŞVİK SUÇ DEĞİLDİ

Birinci eylem olarak sorulan 21.02.2011 günü oynanan Manisaspor-Trabzonspor maçında teşvik ödenmesi için Yıldırım'ın Serkan Acar ve Cemil Turan'a teşvik yapılması için talimat verdiği, Manisaspor teknik direktörü ile bu amaçla telefonla görüştüğü iddiası soruldu. Aziz Yıldırım ise hayatı boyunca teşvik primi ya da şike amaçlı hiçbir faaliyetinin bulunmadığını belirterek, "Sporda şiddetin önlenmesine dair yasa 14.04.2011 tarihine yürürlüğe girdi. Bu tarihten önce teşvik primi suç olarak değerlendirilmiyordu. Bu nedenle bu tarihten önceki iddialarla ilgili sorumlu tutulmamın doğru olmadığını söylemek istiyorum" dedi. Şike yapmak amacıyla suç örgütü kurduğu ve yönettiği iddia edilen Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı Aziz Yıldırım'a şike yapıldığı iddia edilen 19 maç eylem olarak soruldu. Aziz Yıldırım'a savcılık sorgusundan 21 soru soruldu. Maçlardaki şike iddiaları soruldu, Aziz Yıldırım, iddiaları tek tek cevapladı.

AÇ VİSKİNİ İZLE

Aziz Yıldırım'ın, İlhan Eşkioğlu'na verdiği talimatı doğrultusunda Ali Kıratlı ve Yusuf Turanlı'nın Beşiktaş- Trabzon maçıyla ilgili şike yaptığı iddiaları soruldu. Yusuf Turanlı'nın "Ya sana diyorum ki 'aç viskini' benim adam nasıl oynuyor ama" sözleri soruldu.

KIRATLI'YI OTELDEN KOVDUM

Beşiktaş'ın Trabzonspor'a 2-1 yenildiği ve bordo-mavili bir oyuncunun bilerek kırmızı kart gördüğü iddia edilen 06.03. 2011 günü oynanan maçta şike yapıldığı iddialarıyla ilgili olarak Aziz Yıldırım, maçı Ankara'da Fenerbahçe'ye ait İncek Tesisleri'nde izlediğini belirterek, "Telefon görüşme kayıtlarında geçen Yusuf Turanlı'yı tanımıyorum. Hayatımda görmedim. Ali Kıratlı ile arasındaki ilişkiyi de bilmem. Serkan Balcı bizde futbol oynamış düzgün bir çocuktur. Kendisinin menajeri Batur Altıparmak'tır. Bildiğim kadarıyla kendisinin Yusuf Turanlı ile bir işi yoktur. Ali Kıratlı'yı tanırım. Bizim kulüp çevrelerine takılır. Görüntü vermeyi sever. 'Rüzgar Ali' derler. Daha önce Türkiye-İsviçre olaylarına da karışmıştı.

Bu şahıs daha sonra Eskişehir-Trabzon maçında da stada gitmiş. Bu nedenle basında fotoğrafları çıkmıştı. Ben buna çok sinirlendim. Sanki kendisini biz göndermişiz gibi bir görüntü oluşturmuştu.

Bu nedenle kızdım. İzmir'de Buca maçı sırasında otele gelmişti. Küfrettim otelden kovdum. Bu hususta şahitlerim vardır. Ali Kıratlı ile Yusuf Turanlı arasında geçen görüşmenin içeriğini bilemem. Serkan Balcı'ya maçta şike yapması yönünde kesinlikle girişimde bulunmamıştır. Bu suçlama doğru değildir" diye konuştu.

PARA FEDERASYON'DAN MI?

Eskişehir-Fenerbahçe maçında, şike yapıldığı ve teknik direktör Bülent Uygun'a verildiği iddia paranın TFF eski Başkanı Mahmut Özgener'den alındığı iddiası soruldu. İlhan Ekşioğlu'na maçta şike yapılması için talimat verdiği, Ekşioğlu'nun da 'Rüzgar Ali ' lakaplı Ali Kıratlı aracılığıyla Ümit Karan ve Bülent Uygun'a ulaşarak maçta şike yaptıkları, 250 bin dolar şike parasının kendi talimatıyla gönderildiği, ayrıca Şekip Mosturoğlu'na talimat vererek futbolcu Sezer Öztürk'ün, Fenerbahçe takımına transfer edileceği vaadi ile maçta şike yapıldığı iddiası soruldu. Aziz Yıldırım ise "Benim Tamer Yelkovan'a İlhan Eksioğlu'na ödemesi için 200 bin TL ayırmasını istediğim para Dereağzı Tesisleri ile ilgili, inşaat işlerini İlhan Ekşioğlu yapıyordu. Kendisi zaman zaman cebinden ödediği paraları sonra toplu halde alıyordu. Bu para tamamen ona ilişkindir. Bunun dışında İlhan Ekşioğlu ile Ali Kıratlı'nın ne görüştüğünü aralarında neler geçtiğini bilemem. Fiziki takipte Ali Kıratlı'nın Bülent Uygun ve Ümit Karan ile ne görüştüğü, bu görüşmede çanta teslimatı yapıldığı ileri sürülmüştür. Ama çantanın içerisinde ne olduğu belirlenmiş değildir. Çantanın nereden alındığı, ne maksatla verildiği belirlenememiştir" dedi.

200 BİN DOLARA MI SATTILAR!

Aziz Yıldırım, Mahmut Özgener ile ilgili olarak "Mahmut Özgener ile federasyondan olan alacaklarımız için zaman zaman avans olarak para istediğimiz olmuştur. Bu para bizim kanuni hak edişlerimizdir. Benim federasyondan 3 trilyon aldığım ve İlhan Ekşioğlu aracılığı ile futbolculara 200 bin dolar para dağıttım iddia ediliyor. Bu insanlar kendilerini 200 bin dolara mı sattılar. Bu tamamen asılsızdır. Bu 200 bin dolar İlhan'ın kendi şahsi alacağı için kendisine ödenen meblağdır. Ayrıca federasyonun verdiği 3 trilyon, 1.5 ve 1.5 olmak üzere iki ayrı tarihte gönderilmiştir. Avanslardan biri geldiğinde bu para ödenmiştir" diye konuştu.

F.BAHÇE-KONYASPOR MAÇI

Aziz Yıldırım'a 7. Eylem olarak 13.03.2011 günü oynanan 'Fenerbahçe-Konyaspor: 2-0' maçında şike yapılması için İlhan Ekşioğlu'na talimat verdiği, teknik direktör Yılmaz Vural'a ulaşarak şike yapıldığı soruldu. İletişim tespit kayıtları dinletilen Aziz Yıldırım ise Yılmaz Vural'ın Fenerbahçeli olduğunu belirterek, "Yılmaz Vural, Fenerbahçeli biridir. Uzun yıllardır kulüple iyi ilişkileri vardır. Maçtan sonra kulübü ziyaret etmesi son derece doğaldır.

EMENİKE'YE TRANSFER VAADİ

Aziz Yıldırım'ın talimatıyla, Şekip Mosturoğlu'nun avukat Sami Dinç aracılığıyla Emmanuel Emenike'nin menajeri ve kendisi ile şike konusunda görüştüğü, Emenike'nin Fenerbahçe'ye transferi karşılığında bilerek maçta oynamadığı iddiası soruldu. Yine Yıldırım'a Sinan Engin'den futbolcu Antony Seriç'in menajer bilgilerini alarak Şekip Mosturoğlu'na, bu futbolcuya ulaşılması talimatını verdiği, Mosturoğlu'nun ise Ayhan Çopuroğlu aracılığıyla menajerine ulaştığı, şike konusunda teklif götürdüğü, 200 bin doları kabul etmediği iddiaları soruldu. Aziz Yıldırım ise Emenike ile transfer görüşmeleri olduğunu belirterek, "Kulübünün müsaadesi vardı. Önce kulüp ile anlaşmıştık. Şike iddiası tamamen yalandır. Transfer listemizde olan bir isimdi. Ayrıca bu süreçte Sinan Engin ile daha önce Beşiktaş'ta oynayan Seriç ile irtibat kurması için yardım istedim. Amacımız Karabük- sporlu sporculara Trabzonspor kulübünden şike amaçlı para gönderildiği ve bazı girişimlerde bulunulduğu yönünde aldığımız duyumları teyit ettirmekti. Seriç'in menajeri, Sinan'a böyle bir şey olmadığını söylemiş" dedi.

SİVAS-F.BAHÇE MAÇI

Yıldırım'a, Sivasspor-Fenerbahçe maçında şike yapmak amacıyla Bülent işçen aracılığı ile Mecnun Odyakmaz'ı yanına çağırdığı, telefondaki şifreli konuşmalar, ilhan Ekşioğlu'nun kaleci Korcan Çelikay ile yapılan şike anlaşması nedeni ile futbolcular, "bol şut haa" diyerek yönlendirdiği iddiası soruldu.

ODYAKMAZ KONGRE ÜYESİDİR

Aziz Yıldırım ise Mecnun Odyakmaz'ın Fenerbahçe kongre üyesi olduğunu belirterek, "Stada gidecek taraftarların konumunu ve sayısı ile ilgili konuşmak için çağırdım. Kendisi kulübümüz üyesidir. Kendisi görüşmek için kulübe geldi. Konu ile ilgili konuşmaya başlamadan kendisi bana 'inşallah şampiyonluk bu son maça kalmaz' tarzında sözler söyledi. Devamlı da bunu bana söylerdi. Şansızlık şampiyonluk son maça kaldı. Kendi bana ' Ben de Fenerbahçeliyim. Fenerbahçe'nin şampiyon olmasını isterim' dedi. 'Ama maç satan karısını satar' dedi. 'Ben delikanlı olarak geziyorum. Sen zaten bana bir şey söylemezsin, bunu da belirtmiş olayım. Siz oyunculara tembih edin motive edin. Kıran kırana maç olacak. Ben sadece futbol için şunu yaparım. Eğer Trabzon veya başka bir kulüpten maç için prim gelirse bunu önlerim. Bu konuda rahat olun' dedi. Konu kapatıldı. Kaç taraftarın sahaya alınacağı konuşuldu" dedi.

TEŞVİK DEĞİL BORÇ VERDİM

Fenerbahçe Spor Kulübüne şahsi hesabından 1.5 milyon dolar para verdiğini belirten Yıldırım, "O dönemde Manisaspor'un Başkanı Kenan Yaralı Özel işleri için benden destek istedi. Ben de kulüpte olan alacağımdan 400 bin doların bu şahsa gönderilmesini istedim. Bu olay söz konusu maçtan sonra oldu. Tamamen kulüpte olan şahsi alacağımdan gönderilen bir meblağdır. Bunun dışındaki iddialar doğru değildir. Bu da kulüp kayıtlarından çok rahat anlaşılabilir. Muhatap olma amacımız kesinlikle iddia edildiği gibi teşvik amaçlı değildir. Zaten o dönemde Galatasaray'ın hiçbir iddiası kalmamıştı. Ayrıca benim Manisaspor başkanına para gönderme olayı maçtan çok sonradır. Hikmet hoca ile Trabzon maçında iyi oynamaları yönünde arkadaşlarımız Cemil ile Serkan'ın görüşmeleri olmuş olabilir. Bana okuduğunuz kayıtlardan bu anlaşılıyor. Benim bilgim dahilinde değildir. Onlar beni Hikmet hocanın yanından aradılar. Ancak böyle bir mevzu konuşmadık" ifadesini kullandı.

F.BAHÇE-KASIMPAŞA MAÇI

Yıldırım'a ikinci eylem olarak 26.02.2011 günü oynanan 'Fenerbahçe-Kasımpaşa: 2-0' maçında şike yapılması, Kasımpaşa kalecisi Fırat Kocaoğlu üzerinden şike yapılması için İlhan Ekşikoğlu'na talimat verdiği iddiası soruldu. Aziz Yıldırım ise kendisine okunan telefon konuşma tapeleriyle ilgili olarak "Kasımpaşa kalecisi Tolga'nın maçta oynayıp oynamaması üzerine maç kritiği yapılmış. Bunun dışında İlhan Ekşioğlu ile Cemil Turhan arasında geçtiği iddia edilen görüşmenin içeriği beni ilgilendirmiyor. Ayrıca ismi geçen Tolga Özgen isimli kaleci zaten o maçta oynamadı. Ayrıca benim bu olaya ilişkin okunan görüşme kayıtlarından birinde İlhan Ekşioğlu'na talimat verdiğim iddia ediliyor. Görüşme kaydı dikkatle incelenirse her hangi bir talimat içermediği açıkçı gözüküyor. Normali insani bir görüşmedir" diye konuştu.

ŞİKE DEĞİL, DÜĞÜN MESELESİ

Aziz Yıldırım'a 04.03.2011 günü oynan 'Kayserispor-Manisaspor: 1-2' maçında şike yapılması için İlhan Ekşioğlu'na talimat verdiği, menajerler aracılığıyla ile Kayserispor futbolcusu Önder Turacı'ya ulaşılarak şike yapıldığı iddiası soruldu. Bu suçlamaya ilişkin tespit kayıtları okunan Aziz Yıldırım, eski Fenerbahçeli Önder Turacı'nın o sırada Fenerbahçe Faruk Ilgaz Tesisleri'nde düğün yapmak istediğini belirterek, "Bu nedenle Doğan Ercan ile görüşmüş. Bununla ilgili olarak Tamer Yelkovan ile de konuşmuş olması lazım. Para mevzusu tamamen bununla ilgilidir. Zaten Önder Turacı'ya da bu konu şu an sorulursa öyle olduğu anlaşılır ve teyit edilir" dedi

Kaynak: Fotomaç 

Hiç yorum yok: